Datum:

28.08.2014. 16:28

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3265 pregleda

„Kija“ je poslednjih godina doživela pravi preporod zahvaljujući novom, smelom dizajnu, efikasnim i ekonomičnim motorima, ali i poverenju koje je izgradila kod kupaca uz, kako u „Kiji“ vole da istaknu, „nenadmašnu“ garanciju od sedam godina.

Novi „sportidž“, koji su „Novosti“ imale na testu, sa 2.0 dizel motorom (184 KS) i paketom opreme „lukšuri“, sa akcijskim popustom košta 36.090 evra!

Šta južnokorejski gigant nudi za taj novac? U SUV kategoriji, koja obiluje mnogobrojnim modelima u segmentu koji zauzima sve veći udeo na tržištu automobila, teško je ne samo biti u vrhu, nego i opstati.

„Kija“ je ovog puta ponudila nešto sasvim drugačije. I ponovo je dizajn jedan od najjačih aduta. To i ne čudi kada se zna da je „Kijina“ fabrika valjda jedina fabrika automobila u svetu u kojoj je dizajner (Piter Šrajer) i generalni direktor.

Novi „sportidž“, koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim, doživeo je podosta dizajnerskih promena i sada izgleda bolje nego ikada pre – još je privlačniji i prefinjeniji.

Oštriji detalji spoljašnjosti, između ostalog, uključuju promenjenu masku motora, nova svetla i paletu novih aluminijumskih naplataka, koji se odlično slažu s modernim izgledom i kvalitetnim materijalima u unutrašnjosti. Privlačnim linijama i atraktivnim detaljima kao što su ksenonski farovi i zadnja LED svetla, novi „kija sportidž“ ostavlja odvažan prvi utisak. Tu je nova maska, kako kažu u „Kiji“, u „obliku tigrovog nosa“.

Veliki farovi s crnim oivičenjem dopunjuju zaobljenu krovnu liniju novog „sportidža“, a sa izražajnim LED dnevnim svetlima omogućavaju poboljšanu vidljivost ispred vozila. Promenjena su i zadnja kombinovana svetla koja doprinose elegantnijem izgledu. Kao opciju, sada je moguće naručiti LED zadnja svetla za bolju vidljivost noću ili u lošijim uslovima vožnje.

Brojke

* 5,9 litara je prosečna potrošnja
* 58 litara je zapremina rezervoara
* 189 grama je emisija CO2 po kilometru

auto-kia-U-TEKST-1Savremen izgled kokpita „uramljen“ je u meku instrument-ploču, pri čemu je vozaču sve nadohvat ruke. Prekidači na obruču upravljača omogućavaju jednostavnu upotrebu audio-sistema i „blututa“ – bez pomicanja pogleda s puta.

Kvalitet završne obrade je izuzetan. Dovoljno je pogledati atraktivne linije i detalje tapacirunga vrata, s površinama mekšim na dodir i novom IMG (In-Mould Graining) zrnastom obradom teksture. „Armaturna“ ploča novog modela osvaja kvalitetnom izradom i materijalima prijatnim na dodir. Ergonomski je poboljšana i inovativnim mekim „nano“ premazom. Fokusiranost na detalje tu se ne završava, jer je centralna konzola istovremeno i praktična i dopadljiva.

Panoramski krovni prozor omogućava izuzetan pogled i prijatno provetravanje. Prozor koji se proteže celom dužinom krova stvara lep osećaj prostranosti u kabini. Tu je električno pokretanje kliznim mehanizmom za otvaranje i zatvaranje koji reaguje na lagani pritisak na dugme.

U novi adut „Kije“ ugrađeni su mnogobrojni „smart“ i napredni elektronski sistemi.

Dimenzije

* Dužina 4.440 mm
* Širina: 1.855 mm
* Visina: 1.630 mm
* Masa: 1.502 kg
* Prtljažnik: 564/1.353

Novi opcioni „supervižen“ sportski merač, postavljen među najvažnije podatke o vozilu, ističe se sedmoinčnim TFT LCD ekranom koji ima veoma oštru rezoluciju tako da vozač u deliću sekunde s lakoćom može da pročita sve informacije – od potrošnje goriva i pređenih razdaljina, pa do upozoravajućih poruka, informacija o izabranom „Fle Steer“ načinu tvrdoće volana…

Napredni „start/stop“ sistem automatski pali i gasi motor – kada sklonite nogu s pedale kvačila, i vozilo je u slobodnom hodu. To vam štedi dragoceno gorivo, što je ekološki prihvatljivo i dobro za vaš novčanik.

Pored kamere za vožnju unazad tu je i sistem „pametnog automatskog parkiranja“ (SPAS) koji prepoznaje odgovarajući paralelni parking prostor i posle toga automatski preuzima upravljanje volanom i ocenjuje razdaljinu ispred i iza vozila. Jedino što morate da uradite je da prilagodite brzinu i kočenje.

 auto-kia-U-TEKST-3

Specifikacije

* Motor: „2.0 CRDi“
* Zapremina: 1.995 ccm
* Snaga: 184 KS
* Obrt. moment: 392 Nm
* 0-100: 9,8 sek.
* Maks. brzina: 195 km/čas

Za zvuk je zadužen savremeni zvučni sistem „InfinityTM“ s krovnom antenom u obliku peraje ajkule, koji udobno kontrolišete vrhovima prstiju. Navigacioni sistem čak uključuje prepoznavanje glasa, funkciju čitanja tekstualnih poruka i šest besplatnih godišnjih nadgradnji mapa.
„Kija“ nudi i napredne tehnologije koje poboljšavaju udobnost u vožnji, npr. grejače obruča upravljača. Sedišta se elektronski pomeraju u šest pravaca. Pri tome, vrata otključavate i zaključavate samo dodirom ruke – dovoljno je da vam je ključ u džepu. Startuje se na dugme…

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)