Datum:

17.07.2014. 10:57

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3131 pregleda

Brazilci bi posle ovog svetskog prvenstva trebalo da voze samo automobile sa sedam godina garancije. Nemački proizvođači ne nude toliku garanciju (iako su njihovi fudbaleri isporučili sedam komada „kariokama“), ali nudi „Kija“.

I pri tome je južnokorejski gigant napravio specijalnu ediciju svojih modela „orld cup edition“, naravno u čast najvećeg planetarnog sportskog događaja ove godine.

Na našem testu imali smo jedan od ovih modela koji je naišao i na dobar odziv kupaca u Srbiji, verziju „kije sid“ sa benzinskim motorom 1.6 GDI i paketom opreme „LH dinamik“.

Skladna, sportski izvajana „kija sid“ pod haubom je bila opremljena benzinskim 1,6-litarskim GDI motorom koji svojim karakteristikama potvrđuje „zeleno“ opredeljenje ove kompanije.

Reklama na bokovima automobila, o prosečnoj potrošnji od 3,7 litara, jasno, odnosi se na najštedljiviji agregat iz game, sjajni dizelaš, ali ni motor koji smo mi imali na testu nije previše „žedan“, uprkos tome što mora da „napoji“ moćnu „ergelu“ od 135 vrlo razigranih „konjića“.

Fabrički deklarisanih 5,8 litara na 100 pređenih kilometara vrlo lako smo potvrdili, pri čemu treba naglasiti da na otvorenom putu pri, recimo, 90 km na čas, potrošnja ovog modela ne prelazi 4,4 litra na 100 km.

Pri tome je i obrtni moment veoma dobrih 165 Nm pri svega 4.850 obrtaja radilice, što omogućava veoma dinamičnu i zabavnu vožnju.

U paketu opreme „LH dinamik“ na ovom vozilu ima zaista mnogo toga, pa vam se čini da se nalazite za komandama nekog vozila iz više klase.

Naime, već i u standardnom paketu opreme „LH fan“ nova „kija sid“ ima šest vazdušnih jastuka, sve moguće elektronske sisteme za pomoć pri kočenju, ABS, ESP, čak i pomoć pri startovanju na uzbrdici, volan koji se podešava po visini i dubinu, klima-uređaj, putni računar s komandama na upravljaču, CD/MP3 plejer sa šest zvučnika, električno podesiva spoljna ogledala, hromiran završetak auspuha, hromiran rub maske motora, tonirana stakla, grejač stakala…

Posle početnog nivoa opreme slede „LH fan plus“, „LH urban“ i tek onda „LH dinamik“.

auto-test-MALA

To podrazumeva da u „kiji“ koju smo mi imali na testu nema šta nema! Od parking senzora, aluminijumskih točkova, kože, tempomata, limitatora brzine, senzora za svetla, LED dioda, automatskog dvoozonskog klima-uređaja…

Specijalna edicija ima i specijalnu cenu. „Kija“ je ponudila specijalan popust od 1.200 evra, pa je tako potrebno, za model koji smo mi imali na testu, izbrojati 14.290 evra.

Najjeftinija „kija sid“ iz ove edicije, s motorom 1.4 i paketom opreme „LH fan“, košta 11.790 evra, a najjeftinija dizel verzija je 14.240 evra.

auto-test-MALA22

Nagrada dizajneru

Peter Šrejer, predsednik i vođa dizajna u korporaciji „Kija motors“ i „Hjundai grupi“, dobio je prestižnu nagradu za životno delo na području dizajna koju dodeljuje „EyesOn Design“.

Šrejer je nagradu za svoj rad na području „Kijine“ globalne dizajnerske strategije primio na godišnjoj svečanosti na detroitskom oftalmološkom institutu, čiji je jedan od glavnih donatora upravo „EyesOn Design“.

Najnovija nagrada Šrejera stavlja rame uz rame s legendarnim automobilskim dizajnerima kao što su Serđo Pininfarina, Širo Nakamura, Valter da Silva i Đorđeto Đuđaro.

Nagrada „EyesOn Design“ je značajna i zbog toga što je dodeljuje žiri koji čine nekadašnji dobitnici ove nagrade.

Dimenzije
* Dužina 4.310 mm
* Širina 1.780 mm
* Visina 2.650 mm
* Masa 1.268 kg

Specifikacije
* Motor 1.6 GDI
* Snaga 135 KS
* Obrtni moment 165 Nm
* Od 0 do 100 km/čas 9,9 sek.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)