Datum:

11.09.2014. 16:25

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 2757 pregleda

Korporacija „Kija motors“ saopštila je da je proizvodnja njenih vozila, uprkos povećanju prodaje, sada ekološki prihvatljivija nego ikada ranije.

„Kijina“ globalna prodaja u prošloj godini povećana je za 1,4 odsto, na ukupno 2.746.643 vozila. Istovremeno, inženjeri zaposleni u pogonima najstarijeg korejskog proizvođača automobila mnogo truda su uložili i u održivi razvoj i smanjenje ekološkog otiska u fabrikama u Južnoj Koreji, gde se proizvede skoro polovinu svih „kija“ (46 odsto).

U tri „Kijine“ najveće fabrike, u Hvasongu, Sohari i Kvangdžuu, zahvaljujući fokusiranosti na glavna područja – reciklažu, inicijativu zaposlenih, veće investicije, smanjenje količine otpada i tehnologiju grejanja – postignuto je smanjenje emisije karbon-dioksida i potrošnje vode, kao i količine otpada. Ove tri megafabrike su u 2013. godini ukupno proizvele 1,31 milion vozila i 1,26 miliona motora.

U 2013. godini, u „Kijinim“ korejskim fabrikama proizvodnja je povećana za 12.947 vozila, ali je, istovremeno, emisija ugljen-dioksida smanjena za 4,7 odsto na proizvedeno vozilo (29,4 kg/vozilo), što je smanjenje emisije za 30.507 tona na ukupno 788.000 tona. Komparativno gledano, smanjenje emisije ugljen-dioksida u 2013. godini istovetno je količini koju za smanjenje stakleničkih gasova daje 30,44 miliona borova.

Ukupna potrošnja energije smanjena je za 3,7 odsto (618 teradžula), na 15.930 teradžula, što predstavlja smanjenje od 596 megadžula po svakom proizvedenom vozilu. To je postignuto s najmanjom mogućom upotrebom opreme i mašina koje nisu neophodne za rad u tim fabrikama.

Smanjenje potrošnje vode je „Kijin“ prioritet, jer je Južna Koreja sa samo desetinom globalne godišnje prosečne količine padavina po glavi stanovnika zemlja u kojoj bi moglo doći do nestašice vode.

U 2013. godini potrošnja vode u fabrikama u Hvasongu, Sohari i Kvangdžuu se, u odnosu na godinu ranije, smanjila za 305.000 kubnih metara, na ukupno 6,17 miliona m3, što je za šest odsto manje po jedinici mere i čak za 30 odsto manje nego 2003. godine.

To su postigli neprestanim investicijama i poboljšanjima, između ostalog i inicijativom o poboljšanju protoka vode za hlađenje u tornju i povećanjem ponovne upotrebe vode iz kondenzovane pare koja nastaje tokom proizvodnje. Zaposlene u tim fabrikama „Kija“ takođe motiviše da i kod kuće štede vodu.

Manje otpada

U 2013. u „Kiji“ su zabeležili za 3,6 odsto manje otpada, što je čak 8.399 tona manje nego u 2012. godini. Kod svakog vozila koje je proizvedeno u Koreji količina otpada je smanjena za osam kilograma, što je za 4,6 odsto manje nego godinu ranije. U poslednjoj dekadi količina otpada manja je za čak 27 odsto po vozilu. Od 221.937 tona otpada koji je prerađen u 2013, reciklirano je čak 93,3 odsto (uključujući i 10.381 tonu čelika, što je 494 tone i za pet odsto više recikliranog čelika nego godinu ranije). Otpad koji se ne može preraditi ili ponovo upotrebiti zatrpava se ili pali na deponiji, tako da takav otpad predstavlja samo jedan odsto čitavog fabričkog otpada. Fabrika u Soharu, u kojoj se godišnje proizvede 340.000 vozila, od 2008. godine može se pohvali s „nula“ otpada koji ide u zemlju.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)