Datum:

24.09.2011. 11:42

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 27078 pregleda

Čuveni „Japanac“ godinama ne gubi na popularnosti. Maksimalna brzina „jamahe fjr 1300“ je 248 kilometara na čas, a od 0-100 km/č stiže za 3,2 sekunde

Kada „Jamaha“ nešto napravi, to se vozi generacijama, naročito kada je reč o motociklima. U ovom slučaju radi se o sada već legendarnom modelu „fjr 1300“, koji je prvi put ugledao tržište 2001. godine.

najveći motocikl ove kompanije u „sport turing“ kategoriji je 2002. godine predstavljen u Americi, a godinu dana kasnije je počeo i da se tamo prodaje. Tada ga je magazin „Motorsajklist“ proglasio dvotočkašem godine, a 2004. uvedena je i ABS verzija, koja je ubrzo postala i standardna.

Na tržište je 2006. godine stigla i takozvana „Generacija 2“, koja je naravno donela izvesne promene. Poboljšan je alternator, uvećan je hladnjak, a kasnije su nastale i „AE“ i „AS“ varijante, sa poluautomatskim menjačem. Ova vrsta prenosa ima kompjuterski kontrolisano kvačilo.

Motor od 1,3 litra ima četiri cilindra u redu i razvija 141,5 konjskih snaga pri 8.000 obrtaja u minutu. Maksimalna brzina je 248 kilometara na čas, a od 0-100 km/č stiže za 3,2 sekunde. Kada postigne tu brzinu, „fjr 1300“ se zaustavlja za 4,7 sekundi.

Saobraćajna policija Republike Irske i Velike Britanije koristi ovaj motocikl, kojim je zamenila „hondu st 1300“, zbog problema sa kontrolom pri velikim brzinama. Takođe, ovi motocikli su deo povorke predsednika i premijera Trinidada i Tobaga, a koristi ga i holandska žandarmerija.

minimum 14.000 € je cena ovog modela u oglasima kod nas. Na ulici se „šuška“ da je veoma popularan među domaćim bajkerima, koji kažu da vredi svaki dinar, evro ili dolar, ili koju god valutu ste spremni da date za ovaj izuzetni motocikl.

Dimenzije
  • – Rezervoar 25 l
  • – Rezervoar za ulje 4,9 l
  • – Dužina 2.320 mm
  • – Masa 291 kg
Tehnički podaci
  • – Motor 4 cilindra redni DOHC
  • – Zapremina 1.298 ccm
  • – Kompresija 10.8:1
  • – Sistem za gorivo „elektronik fjul indžekšn“
  • – Kvačilo „vet“ tip sa multipl diskom
  • – Menjač petostepeni
  • – Ram aluminijumski, „dijamond šejpd“, sportsko upravljanje
  • – Vešanje „teleskop forsk“ napred 48 mm,nazad „svingarm“
  • – Kočnice napred – dual disk 320 mm, nazad-singl disk 282 mm
  • – Pneumatici napred 120/70 ZR17M7C,nazad 180/55 ZR17M/C
  • – Vetroban podesiv, kaoi ručice upravljača i sedište

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)