Datum:

04.06.2014. 22:46

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3301 pregleda

Strani turisti koji žele da prokrstare prelepim predelima Šumadije trebalo bi to da urade u „fijat 500 L trekingu“.

Ovaj automobil, najmlađi član kragujevačke porodice, kao stvoren je za to. Lep, prostran, savremen i sposoban da savlada i „srpske džade“. Bio bi zadovoljan i turista iz Škotske, jer je naš „of-roud šumadinac“ izuzetno ekonomičan.

U „Fijatu“ kažu da „500 L treking“ ima dve namene: „To su dve savršeno spojene duše koje vole da se svakodnevno nadmeću – jedna je urbana, za laganu vožnju kroz grad, dok je druga više avanturistička, savršena za ona mala zadovljstva vikendom koja život čine vrednim.“

„Fijat 500 L treking“ u suštini nije terensko vozilo. To i nije bila namera „Fijata“. Jednostavno, torinski magovi inženjerstva osmislili su „Traction+“, novi sistem kontrole (uključen u standardnu opremu) koji poboljšava oslanjanje na neravnim, klizavim površinama. On je ujedno i jeftiniji i ima manju emisiju izduvnih gasova u odnosu na konvencionalni pogon 4h4, a pokazao se i kao efikasniji u svakodnevnoj terenskoj upotrebi.

Novi sistem „Traction+“ koristi napredan hardver koji je prisutan na automobilima opremljenim ESC funkcijom, ali predstavlja mnogo više od proste nadogradnje osnovnog sistema. Kontrolna jedinica koristi posebne algoritme za kontrolu i upravljanje kočionim sistemom kako bi elektronski stimulisala samoblokirajući elektromehanički diferencijal. Optimizovan softver i činjenica da se sila primenjuje preko redovnog (hidrauličkog) kočionog sistema, čini dejstvo sistema naprednijim u odnosu na konvencionalne sisteme. Iako se performanse mogu lako uporediti, sistem nudi prednost mnogo manje težine. Ovim sistemom se upravlja do brzina od 30 km na čas.

Fiat 500 L Treking 2805 2014 foto D.MILOVANOVIC

Kada bilo koji od pogonskih točkova ima nisko ili nulto oslanjanje, kontrolna jedinica opaža proklizavanje pogonskog točka i daje komandu hidrauličkom sistemu da zakoči točak s najslabijim oslanjanjem, na taj način prebacujući pogonski obrtni moment na točak koji se najjače oslanja na put. To olakšava upravljanje vozilom, održava stabilnost pravca i kontrolu i obezbeđuje najbolju moguću vuču, čak i na neravnim terenima sa slabim oslanjanjem.

DIMENZIJE

SPECIFIKACIJE

* Dužina: 4.168 mm

* Zapremina: 1.598 ccm

*Širina: 1.800 mm

* Obrt. moment: 320 Nm

* Visina: 1.678 mm

*0-100 km/čas: 12 sek.

Model „treking“ je trenutno najatraktivniji u porodici „500 L“. Tu su posebno oblikovani branici sa zaštitnim lajsnama, nove alu-felne od 17 cola s „dijamant završnicom“, ručke sa satenskom završnom obradom, bočne lajsne od brušenog čelika i visoko podvozje (plus 10 odsto u odnosu na model „500 L“, što za rezultat ima ukupan klirens od 145 mm).

Treking“ u ponudi ima dva benzinska motora – 1.4 16V sa 95 KS i 0.9 „tviner turbo“ sa 105 KS, i dva turbo dizel motora – 1.6 „multidžet II“ od 120 KS, koji smo mi imali na testu, i 1.3 „multidžet II“ od 85 KS, koji poseduje i „dualodžik“ robotizovani automatski prenos.

Fiat 500 L Treking 2805 2014 foto D.MILOVANOVIC

Bezbednost

„Treking“ ima strukturu bezbednosne ćelije s duplim stubovima na prednjem delu dizajniranim u skladu sa aktuelnim regulativama SAD. Ima šest vazdušnih jastuka kao standard, ABS i BAS (sistem za pomoć pri kočenju), opciju ESC (elektronska kontrola stabilnosti)…

U ponudi je i sistem „siti brejk“, koji može, u zavisnosti od određenih parametara kao što su dinamika vozila, ugao upravljanja, položaj i pritisak na papučicu gasa, da u potpunosti izbegne sudar ili da minimalizuje posledice mogućeg sudara.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)