Datum:

12.04.2012. 22:11

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3851 pregleda

”Propeti konjić”, čini se, nikada nije bio živahniji! Model „Ferarija“, sa oznakom „F12 berlineta“, predstavljen nedavno na salonu automobila u Ženevi, nešto je najbolje i najjače što je čuveni proizvođač automobila iz Maranela napravio. Motor je V12 sa 6.262 kubika, a tu se „krije“ čak 740 „konjića“, sa obrtnim momentom od 690 nm.

Ovaj „lipicaner“ je težak samo 1.525 kilograma, pa je jasno da sa lakoćom ubrzava, do deklarisanih 100 km/č za 3 sekunde! Maksimalna brzina je oko 345 km na čas, a, za one kojima je to važno, „Ferari“ se hvali i smanjenom potrošnjom goriva od 30 odsto u odnosu na, takođe, spektakularni model „F 599 GTO“. Tako, sada, tvrde u Maranelu, ova „aždaja“ ne „guta“ više od 14,7 litara na 100 pređenih kilometara!

Tu je sedmostepeni menjač iz F1 bolida sa dvostrukim kvačilom. Nema, kažu, ni boljeg vešanja od „ferari SCM-E“ sistema, elektronskog diferencijala i sa F1 kontrolom proklizavanja! Ova „berlineta“ do 200 km na čas stiže za neverovatnih 8,5 sekundi…

Na pisti u Fjoranu, ovaj automobil je krug izvezao za 1:23 minuta, što je brže nego što je bio prethodni rekord „ferari enca“.

Automobil je neverovatno sofisticiran. Tu je nova aluminijumske „spejsfrejm“ šasija, sa smanjenom težinom, ali sa poboljšanom krutošću za svih 20 odsto. Iako je moćni V12 motor smešten napred zadržana je optimalna raspodela težine 46/54 „napred-nazad“.

Centar gravitacije je „reduciran“ i to tako što su inženjeri uspeli da motor, ceo enterijer i sedišta upakuju 25 mm niže od polsednje tačke šasije!

Ferarijev“ Šef Amadeo Melisa brani odluku da se pravi motor od 12 cilindara, uprkos pritiscima za manji, efikasniji turbo punjeni agregat, činjenicom da je smanjena potrošnja goriva za skoro trećinu, naravno i emisija CO2, koja ne prelazi 350 grama po kilometru!

To je postignuto, između ostalog i izuzetnom aerodinamičnošću. Kako kažu u Maranelu, za to su zaslužni „Aero Bridge“, koji je omogućio neverovatni „daunfors“ i „Active Brake Cooling“, koji je snižavanjem „optimalne radne temperature“ znatno doprineo uštedama.

Naravno, ovo su podaci koji interesuju nadarene inženjere, a kupca, kao i poklonike “ferarija“, interesuje samo krajnji rezultat. A on je, vidi se i na fotografijama ove „berlinete“, izuzetan!

Prodaja će krenuti krajem ove godine. O ceni niko nije govorio, a ipak, nezvanično smo saznali da će koštati „negde oko 300.000 evra“.

Bezbednost

U ovom „ferarijevom“ čudu su i najnovije keramičke kočnice, ali i magnetni amortizeri. U Marinelu posebno ističu i „svu silu elektronskih sistema pozajmljenih od Formule 1“.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)