
Kada ga ugledate, deluje pomalo zastrašujuće. Čini se i da je duži od 4,8 metara. Prava gromada na točkovima. Novi „grand čiroki“ je perjanica brenda „Džip“ i nekako se podrazumeva da je kod njega sve „naj“.
Ulazak u unutrašnjost vozila ostavlja sve bez daha. Sve odiše luksuzom, kvalitetom, lepo je „skrojeno“, materijali su vrhunski. Na primer, koža je „natura plus“, meka kao baršun, i nalazi se bukvalno svuda. Čak je i „krov“ obložen nekom vrstom jelenske kože, bar onaj deo gde nema panorama stakla.
Aluminijum, hrom, bakar, plemenito drvo… Dugmići i prekidači smešteni su na sve strane, tu su i ogroman ekran putnog računara, izuzetno stilski odrađena instrument-tabla…
Sedišta koja se greju, presvučena kožom, sa štepovima, sada skoro neizostavni detalj u premijum klasi, pomeraju se elektronski u svim mogućim pravcima. Masaža se podrazumeva, kao i memorisanje položaja. Obruč upravljača je obložen kožom, podesiv elektronski i po dubini i po visini, snabdeven svim mogućim komandama, a iza „proviruju“ poluge menjača, kao na Formuli 1.
Naravno, menjač je visokosofisticiran, automatski, osmostepen, pa ove polugice koristite smo ako baš želite da osetite čari ovakve vrste osvajanja drumova.
I tu smo! Bez obzira na svu raskoš, obilje elektronike, neverovatni putni računar s ogromnim displejom, „saraund“ audio-sistema sa 19 zvučnika, dvokanalni, ozonski, automatski klima-uređaj, stakleni krov i svakojaka čudesa, „sistem“ za vožnju „grand čirokija“ je priča za sebe.
Motor je trolitarski, šestocilindrični dizelaš, s obrtnim momentom od 570 Nm i moćnih 250 „konja“. Pri tome treba istaći da se radi o „čistokrvnim ždrepcima“ koji nisu u „ergeli“ pod haubom samo da bi popunili broj, već da stvarno „zaržu“.
Odziv na papučicu gasa je trenutan. Osmostepeni menjač svoj posao radi savršeno – preostaje vam samo da izaberete pravac i dozirate gas. „Čiroki“ ide i prolazi gde god poželite!
DIMENZIJE | SPECIFIKACIJE |
Dužina: 4.828 mm | Motor: 3.0 V6 multidžet |
Širina: 1.943 mm | Zapremina: 2.987 cm3 |
Visina: 1.792/1.802 mm | Snaga: 250 KS |
Prtljažnik: 782/1.554 lit. | Obrt. moment: 570 Nm |
Menjač: 8 AT | |
0-100 km/čas: 8,2 sek. | |
Maks. brzina: 202 km/čas |
Za čaroliju vožnje zadužen je pogon na sva četiri točka „uadra-Drive II“, sa elektronskom blokadom diferencijala na zadnjoj osovini, ali i „uadra Lift“ vazdušna suspenzija koja, uz automatsku regulaciju zadnje osovine, čini da imate utisak da se nalazite u vašoj omiljenoj fotelji u kojoj udobno jezdite po svim vrstama terena.
Za to je, naravno, zadužen „Džipov“ patent – „SELEC-TERRAIN (TM)“, sistem za odabir moda vožnje u skladu s podlogom. Možete sami da ga birate jednostavnim okretanjem dugmeta na centralnoj konzoli ili da pustite („auto“) „čiroki“ da to uradi automatski.
Od sistema elektronske pomoći za vožnju, „grand čiroki“ nema šta nema. Počev od ABS-a do pomoći za vožnju uzbrdo i nizbrdo, pa i sistema koji sprečava „zanošenje prikolice“.
Tu je i sva sila vazdušnih jastuka i zavesa, pa i onaj zadužen da čuva kolena vozača. Svetla se pale automatski, a postoji i opcija da upalite samo duga svetla koja se „obaraju“ kada naiđe neko drugo vozilo ili pešak. Farovi su biksenonski, dnevna svetla su LED diode (i zadnji farovi), tu su i svetla za maglu…
Postoje i senzori za „mrtav ugao“, pomoć pri parkiranju (naravno s kamerom), a automobil ima i prednju kameru koja će vas, između ostalog, upozoriti i na mogućnost čeonog sudara.
Počne li da pada kiša, brisači neće čekati na vas, odradiće posao sami.
Kako i dolikuje „velikom čirokiju“, i cena je poprilična.
Vozilo na našem testu, s paketom opreme „samit“, košta 69.500 evra.
Izvor: Novosti
Preporuči ovu stranicu prijateljima: