Datum:

26.11.2012. 10:25

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 7176 pregleda

Policija je pokrenula opsežnu akciju kontrole auto-otpada u Srbiji, gde se prodaju delovi ukradenih automobila. Sistem krađe i rasklapanja automobila je izuzetno uigran, pa ukradeni “audi” ili “mercedes” do najsitnijeg šrafa rasklope za samo jedno veče.

Policija je zbog velikog broja otkrivenih garaža u kojima se rastavljaju automobili, pokrenula akciju “pretresanja” svih auto-otpada i traženje delova ukradenih automobila. Do sada je prekontrolisano više od 50 auto-otpada u Mladenovcu, Grockoj, Zemunu, Sopotu, kontroliše se prodaja na auto-pijacama. Do sada je privedeno više od deset osoba koje će biti procesuirane.

Reporter “Blica” posetio je jedan od auto-otpada na periferiji Beograda, koji je kontrolisala policija i gde je napisala prijavu zbog pronalaska delova za koje ne postoje papiri.

– Najviše se traže delovi koji “stradaju” u manjim sudarima na ulicama. Farovi, stakla, branici, ali imamo i mehaničke delove najnovijih automobila. Ako želite, možete da poručite neki deo za noviji model, pa ćemo vas pozvati kada ga dobijemo – kaže jedan od radnika.

On na pitanje o poreklu delova i prijavi policije, spuštajući glavu odgovara.

– Ma to su vozila koja su rastavljena nakon sudara, dođu vlasnici i prodaju nam delove. A uvek se nađe neki deo za koji nismo imali papir, pa policija napisala prijavu. Govora nema o kupovini ukradenih – odgovori odlazeći radnik.

Šef odseka za suzbijanje krađe automobila Borislav Kovačević, međutim, za “Blic” objašnjava da većina delova na auto-otpadima potiče sa ukradenih automobila.

– Svi otpadi u Srbiji su postali zvanično “crno tržište” ukradenih automobila i delova. Sistem funkcioniše tako da jedna ekipa ukrade vozilo, druga ga rastavi i treća ekipa su vlasnici auto-otpada, koji delove prodaju. Radimo zajedno sa tržišnom inspekcijom koja zatvara sve otpade koji nemaju dozvolu i sa Upravom carine, koji su zaduženi za vozila sa inostranim tablicama. Na pojedinim otpadima pronašli smo delove koji su skinuti sa pet ukradenih automobila – napominje Kovačević.

Krađa automobila, u zavisnosti od zaštite i tipa, traje od 20 sekundi, do najviše deset minuta. Najviše se i dalje kradu vozila niže klase, koje na auto-otpadima vrlo lako prodaju u delovima.

– Iz inostranstva su lopovi nabavili elektroniku za “fijat punta”, zato, vozačima savetujem bilo kakvu mehaničku zaštitu jer ovaj tip kradu za deset sekundi. Najviše se kradu automobili kojih najviše ima na ulici, jer su delovi za njih najpotrebniji, pa te tipove traže sa auto-otpada i tako funkcioniše sistem krađe – ističe Kovačević.

Primera radi, policija je dobila prijavu da je “reno megan” ukraden u centru grada oko 20 sati uveče.

Putem navigacije, vlasnik je vozilo locirao i policija je ušla u garažu gde se automobil poslednji put parkirao.

– Dvojica momaka su sa dva ključa “gedora” rastavili celo vozilo, tranžirali svaki deo i šraf. Rastavili su delove menjača, motor, potpuno sve. Kada smo delove natovarili na kamion, mehaničarima je trebalo 22 dana da ga ponovo sastave. To dovoljno govori o obučenosti lopova – priča Borislav Kovačević.

Krađe u brojkama
Januar 105, februar 57, mart 128, april 104, maj 118, jun 82, jul 85, avgust 58, septembar 93, oktobar 114, novembar 48 – ukupno 992
* Podaci MUP za 2012.

Najčešće se kradu: „fijat punto“, „reno megan“, „golf“ II, III, IV, „jugo”, „zastava“, „reno klio“, „opel astra“, „ford mondeo“.

Autor: Boris Vuković, Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)