Datum:

08.01.2013. 22:40

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 8449 pregleda

Sa cenom nešto nižom od 9.500 evra za verziju sa benzinskim motorom 1,6 litara i pogonom na prednje točkove, “dačija daster” je među najjeftinijim terenskim vozilima na našem tržištu.

Robustnost, upotrebljivost, ekonomičnost u eksploataciji su svakako veoma jaki aduti ove rumunske kompanije koja je pod patronatom “Renoa” doživela preporod i dostigla neslućene visine.

Ipak, ima i onih kojima “osnovni paket” opreme sa benzinskim motorom i pogonom na “samo” prednje točkove nije dovoljan, pa su u “Dačiji” naravno, uz široku paletu modela sa benzinskim i dizel motorima i pogonom na sva četiri točka (redovna ponuda) osmislili i zahtevnijim, platežno sposobnijim kupcima ponudili ograničenu seriju nazvanu “daster delsi” koju smo imali na sedmodnevnom testu.

Dimenzije

Dužina 4.315 mm
Širina 1.822 mm
Visina 1.625 mm
Masa 1.294 kg

Specifikacije

Motor 1,5 DCI
Snaga 110 KS
Obrt. moment 240 nm
Od 0-100 km/čas 12,5 sek.

Pogon na sva četiri točka, dizelski agregat 1,5 DCi sa 110 KS (pri 4.000 o/min) i obrtnim momentom od 240 nm (već pri 1.750 obrtaja radilice u minutu) uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem je “dopunjen” sa nizom ukusno osmišljenih dodataka (“delsi paket opreme”).

Tu su drugačiji spoljni retrovozori, posebno odabrani aluminijumski točkovi, hromirana izduvna cev, crni ukrasni okviri svetala… Natpis na pragu “delsi” asocira na mnogo skuplje i poznatije terence.

I unutrašnjost je drugačija. Sedišta su presvučena ekskluzivnijim presvlakama, proštepana su crvenim koncem, baš kao i koža na obruču upravljača, ručici menjača. Crveni obrub imaju čak i patosnice što “delsiju” daje dodatni “šmek”.

Ugrađen je i bolji audio sistem, tu je i putni računar, električno podesivi retrovizori, krovni nosači, dodatno zatamnjena zadnja stakla i – kofer! Naime, u standarnoj ponudi ove verzije se nalazi i “delsi” kofer, što jasno poručuje da je na vama da samo spakujete stvari, sednete u “dačiju daster delsi” i krenete u avanaturu na drumu ali i van druma!

Za bezbednost su između ostalog zaduženi i vazdušni jastuci ne samo napred već i bočno postavljeni.

Pri tome će vam dobro poznati dizelaš 1,5 DCI pružiti puno razloga za zadovoljstvo ne samo solidnim performansama već i veoma niskom potrošnjom koja na našem testu nije prešla, prosečnih 5,7 litara dizla na pređenih 100 kilometara!

Naravno, ovako osmišljen automobuil (u saradnji sa proizvođačem opreme za putovanja “delsijem”) košta znatno više od standardnog modela. Ali, ko želi automobil sa ovakvim karakteristikama smatra da 17.840 evra koliko je u momentu našeg testa (dakle pre ukidanja carina) bila cena “dastera desli” zna da na tržištu malo ko može da ponudi toliko toga za istu ili približnu sumu.

Autor: P. Živković, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)