Datum:

02.08.2015. 23:20

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3798 pregleda

Na testu “Novosti”, posredstvom kompanije “Dipem” iz Čačka, imali smo najnoviji “Mazdin” model – “mazdu 6” u karoserijskoj, karavanskoj izvedbi, koju nazivaju još i “sport vagon”, samo “vagon” ili “kombi”.

Suštinski, naglašena je sportska spoljašnjost oblikovana primenom sada već prepoznatljivog i van granica Japana takozvanog KODO dizajna (što u prevodu znači “duša pokreta”).

– Oblik karoserije “mazde 6 vagon” predstavlja dinamičnu evoluciju našeg dizajna KODO, koji izaziva emotivnu reakciju kod svih koji ga ugledaju – kažu japanski dizajneri. – KODO dizajn inspirisan je gipkim pokretom i okretnošću životinja poput geparda. Sa snažnim stavom koji podseća na veliku mačku spremnu na skok, prenosi vitalnost i energiju, poziva vas da uđete i uživate u vožnji.

Ranije, kada biste pomenuli da ste vlasnik karavan automobila, to je podrazumevalo da imate velik, prostran, upotrebljiv auto, ali svakako ne atraktivan niti lep, ali je bilo bitno “da obavlja posao” i da s njim možete da prevezete svakojaki pa i kabastiji teret.

Ako ste vlasnik nove “mazde 6” s “produženim gepekom” imate karavan za kojim će se ljudi okretati na ulici, to je sasvim sigurno.

Japanci su ga skrojili tako da biste za volanom mogli da provedete sate i sate. Pri tome su se pobrinuli da i saputnici imaju pun komfor, počevši od savršenih sedišta “karakuri sistem”, izuzetnog dvoozonskog klima-uređaja, pa do moćnog audio-sistema, multifunkcionalnog “tač-skrin” ekrana…

au-karavan-test-jul-2015-2

Naravno, imate i obilje prtljažnog prostora na raspolaganju. Od 971 litra zapremine, jednostavnim pritiskom na dugme kojim se u deliću sekunde obaraju nasloni zadnjih sedišta, dobijate 1.408 litara korisnog “utovarnog” prostora.

Jedino što će vam svakako biti žao da utovarate bilo šta kabastije i teže u ovaj automobil jer u unutrašnjosti “caruju” koža i vrhunski materijali, a sve je tako skladno “skockano” da biste samo pritiskali gas…

Pored KODO dizajna, nova “mazda” se baš kao i svi ostali modeli zasniva na “skajaktiv” tehnologiji.

Jednostavno rečeno, radi se o sistemu u koji su “umreženi” svi delovi automobila, od motora pa do vešanja, upravljačkog i kočionog sistema, da bi se dobila izuzetno skladna, tečna, ali nadasve ekonomična vožnja.

Pod haubom vozila na testu, koje je imalo i napredni “ol vil drajv” sistem pogona na sva četiri točka i sjajni automatski menjač, nalazio se moćni 2,2-litarski dizel agregat koji raspolaže ergelom od 175 “konja” i sjajnim obrtnim momentom od 420 Nm, sprintom do “stotke” od 7,9 sekundi i maksimalnom brzinom od 223 kilometra na čas.

au-karavan-test-jul-2015-8

Potrošnja po gradu se na našem testu kretala oko 6,2 litra, a prosečna je bila tek nešto veća od fabrički deklarisanih 4,9 litara na 100 pređenih kilometara.

Od nabrajanja opreme smo odustali jer bi to bila priča u nastavcima, mini-

-feljton. Treba samo napomenuti da ova “mazda” ima i sistem koji će sam prikočiti u slučaju nužde, koji će vam olakšati parkiranje toliko da ćete u tom činu uživati i na beogradskim ulicama.

Početna cena od 24.790 evra za ovaj automobil dokazuje da je “mazda” svesna da je uspela da napravi vozilo iz premijum segmenta – u karavan verziji.

Brojke

  • 24.790 evra je početna cena
  • 1.475 mm je visina
  • 4.805 mm je dužina
  • 1.840 mm je širina
  • 971-1.408 lit. je prtljažnik

Izvor: Novosti

 

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)